Forum Lewa Flanka Strona Główna Lewa Flanka
ZAPRASZAMY NA NOWE FORUM! lewaflanka.pl/forum
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

8 edycja
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Lewa Flanka Strona Główna -> Zasady
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

8 ed. jest:
z dupy
28%
 28%  [ 4 ]
z bańki
28%
 28%  [ 4 ]
w sam raz
42%
 42%  [ 6 ]
Wszystkich Głosów : 14

Autor Wiadomość
el Victor




Dołączył: 22 Gru 2009
Posty: 94
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 15:58, 15 Lis 2010    Temat postu:

Val Dee napisał:

- liczymy połówki za każdego potwora, bohatera i machinę (decyduje liczba załogantów)


to jak będzie z bohaterami i maszynami pyt

czyli rozumiem że w kwestii klop stostujemy się na chwilę obecną do FAQ


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

8 ed. jest:
z dupy
28%
 28%  [ 4 ]
z bańki
28%
 28%  [ 4 ]
w sam raz
42%
 42%  [ 6 ]
Wszystkich Głosów : 14

Autor Wiadomość
Mintor
Administrator



Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 264
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 1:25, 16 Lis 2010    Temat postu:

użyczył by mi ktoś małego Rule Booka na ksero?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

8 ed. jest:
z dupy
28%
 28%  [ 4 ]
z bańki
28%
 28%  [ 4 ]
w sam raz
42%
 42%  [ 6 ]
Wszystkich Głosów : 14

Autor Wiadomość
Val Dee




Dołączył: 14 Lis 2009
Posty: 605
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 23:26, 18 Lis 2010    Temat postu:

a propo głupoty:

[link widoczny dla zalogowanych]

czyli nie da się wszarżować kogoś z głupoty,
inna sprawa, że potwory/rydwany itd mogą robić pivoty

Przy okazji:
na stronach GW pojawiły się nowe erraty dla niektórych armii oraz dla podręcznika głównego


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Val Dee dnia Czw 23:28, 18 Lis 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

8 ed. jest:
z dupy
28%
 28%  [ 4 ]
z bańki
28%
 28%  [ 4 ]
w sam raz
42%
 42%  [ 6 ]
Wszystkich Głosów : 14

Autor Wiadomość
el Victor




Dołączył: 22 Gru 2009
Posty: 94
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 22:24, 26 Lis 2010    Temat postu:

czy ktoś wie jak będzie strzelał skaveński warpfire thrower w stand & shoot na szarżę pyt?

tylko proszę oszczędzić sobie odpowiedzi w stylu - "normalnie"... Very HappyVery HappyVery Happy

byłbym wdzięczny jeśli ktoś zna jakieś sensowne rozwiązanie poparte kawałkami z podręcznika lub AB lub czegokolwiek

pozdro


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

8 ed. jest:
z dupy
28%
 28%  [ 4 ]
z bańki
28%
 28%  [ 4 ]
w sam raz
42%
 42%  [ 6 ]
Wszystkich Głosów : 14

Autor Wiadomość
Val Dee




Dołączył: 14 Lis 2009
Posty: 605
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 22:54, 26 Lis 2010    Temat postu:

Cóż... po przyjrzeniu się sytuacji wydaje się, że warpfire thrower nie może robić reakcji stand&shoot jeśli to nie on jest atakowany a tylko oddział do którego jest on dołączony.
Wnioskuje to z analogii do imperialnych datachmentów - te mają wyraźnie zaznaczone że mogą strzelać w jednostkę szarżującą ich główny oddział. O ile się nie mylę to przy skaveńskich maszynkach tego zapisu nie ma.
Jeśli sam warpfire thrower jest szarżowany to robi stand&shoot kiedy szarżujący oddział jest w pozycji wyjściowej (po deklaracji a przed ruchem).

Ale oczywiście mogę się mylić...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

8 ed. jest:
z dupy
28%
 28%  [ 4 ]
z bańki
28%
 28%  [ 4 ]
w sam raz
42%
 42%  [ 6 ]
Wszystkich Głosów : 14

Autor Wiadomość
el Victor




Dołączył: 22 Gru 2009
Posty: 94
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 0:58, 27 Lis 2010    Temat postu:

Army book do skavenów str. 60 ostatni paragraf tuż na tabelką misfire dla miotacza:

"Rapid Reaction: The Warpfire Thrower can stand & shoot if IT is charged"

tyle z mojej strony


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

8 ed. jest:
z dupy
28%
 28%  [ 4 ]
z bańki
28%
 28%  [ 4 ]
w sam raz
42%
 42%  [ 6 ]
Wszystkich Głosów : 14

Autor Wiadomość
Qba
Administrator



Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 542
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 1:13, 27 Lis 2010    Temat postu:

Zgadza się - warpfire może strzelać tylko w reakcji na szarżę na niego - sorry - choć w zasadzie nic to nie zmieniało. A zagranie tego w sposob jaki zagraliśmy był prawidlowy - ja strzelam w momencie deklaracji Twojej szarży.
Tyle z mojej strony


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

8 ed. jest:
z dupy
28%
 28%  [ 4 ]
z bańki
28%
 28%  [ 4 ]
w sam raz
42%
 42%  [ 6 ]
Wszystkich Głosów : 14

Autor Wiadomość
el Victor




Dołączył: 22 Gru 2009
Posty: 94
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 22:16, 01 Gru 2010    Temat postu:

napiszę - co mi szkodzi Wink

chciałbym, aby zainteresowani zaznajomili się z zasadą działa włóczni w 8 ed. oraz z zasadą Martial Prowess z AB HE (str. 49) oraz z najnowszą erratą do HE 1.3 (str. 1, 2 kolumna), odsyłam tez do GW lub Border Princess lub ValDiego Very HappyVery Happy

Oto co następuje (piszę, gdyż oszczędzi mi to ewentualnej niepotrzebnej dyskusji w czasie gry, kto chce - sprawdzi, a może ktoś uwierzy na słowo - ew. dowiedzie, że tak nie jest Very Happy btw. mnie też było w to trudno uwierzyć, aczkolwiek miłe zaskoczenie(dla mnie)) :

HElficcy włócznicy atakują:

- z 3 rank, przy szarży

- z 4 rank, gdy nie szarżują

- z 4 rank, gdy szarżują i są hordą

- z 5 rank, gdy nie szarżują i są hordą

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

8 ed. jest:
z dupy
28%
 28%  [ 4 ]
z bańki
28%
 28%  [ 4 ]
w sam raz
42%
 42%  [ 6 ]
Wszystkich Głosów : 14

Autor Wiadomość
zieleniak




Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 178
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 23:33, 01 Gru 2010    Temat postu:

Proszę o wyciąg z podręcznika na temat "Testu złamania" w 8 edycji.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

8 ed. jest:
z dupy
28%
 28%  [ 4 ]
z bańki
28%
 28%  [ 4 ]
w sam raz
42%
 42%  [ 6 ]
Wszystkich Głosów : 14

Autor Wiadomość
el Victor




Dołączył: 22 Gru 2009
Posty: 94
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 0:28, 02 Gru 2010    Temat postu:

rozumiem, że chodzi Ci po prostu o Break Test po Close combat pyt

generalnie standardzik raczej zbliżony to tego z 7 ed. (nie mam przy sobie podręcznika, więc opisuję własnymi słowami)

po przegranej walce odejmujesz od LD liczbę pkt o ile przegrałeś walkę - nie zdałeś to w tył zwrot o 2k6 cali (przy standardowym infantry)

ważne - kierunek ucieczki wyznaczonej wg linii przebiegającej przez centralny punkt jednostki wroga i Twojej

jeśli wymaga wykonania wheela to jest on darmowy i nie zwraca się przy tym uwagi na położenie innych jednostek tzn. może być chwilowe pokrywanie się jednostki na jednostce (wheel ewentualnych goniących również darmowy)

może się zdarzyć, iż racji np ataku od flanki goniący po wheelu będą mieli mniej cali do pokonania by dogonić, jednak na to się nie zwraca uwagi - gdybyś wyrzucił 7", a goniący 6" i choć w skutek pomiaru wychodziłoby że dogonił to goniący i tak zatrzymują się cal przed (nie dogonili)

U Ciebie (Undead?) rzecz jasna nie łamiesz się, a jedynie tracisz ilość W o tyle ile przegrałeś w walce o czym zapewne wiesz

coś jeszcze mógłbym dodać ?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez el Victor dnia Czw 1:02, 02 Gru 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

8 ed. jest:
z dupy
28%
 28%  [ 4 ]
z bańki
28%
 28%  [ 4 ]
w sam raz
42%
 42%  [ 6 ]
Wszystkich Głosów : 14

Autor Wiadomość
zieleniak




Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 178
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 1:20, 02 Gru 2010    Temat postu:

Podobno zmienił się break test u wampirów. Teraz podobno Mogę rozdzielić obrażenia na jednostki (Np wszytkie 6 obrażeni z breaka dać ghulom. A nie jak w 7 ed. 6 Obrażeń dostawała każda jednostka.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

8 ed. jest:
z dupy
28%
 28%  [ 4 ]
z bańki
28%
 28%  [ 4 ]
w sam raz
42%
 42%  [ 6 ]
Wszystkich Głosów : 14

Autor Wiadomość
Niki
Administrator



Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 195
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 1:33, 02 Gru 2010    Temat postu:

FAQ do VC, strona1.:

"Change to: All Undead units have Unbreakable and Unstable special rules".

Rulebook, strona 78, Unstable rule:

"Unstable units that loose a combat suffer one extra Wound for every point they lose the combat, with no saves of any kind premitted against thesw wounds.", dalej jest tylko o przydzielaniu ran charakterom. Nic ro rozdzielaniu na jedostki.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

8 ed. jest:
z dupy
28%
 28%  [ 4 ]
z bańki
28%
 28%  [ 4 ]
w sam raz
42%
 42%  [ 6 ]
Wszystkich Głosów : 14

Autor Wiadomość
Qba
Administrator



Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 542
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 11:38, 02 Gru 2010    Temat postu:

Wiktor - widzimy za niedługo hordę z 50-60 helfickich włóczników? Very Happy
Zielony - chciałbyś ;P
Ja chciałbym sie dowiedziec innej rzeczy - jak to jest aktualnie z killing blow'em - Bartek gdzieś wyczytał w jakimś FAQu, że przy udanym KB spada zarówno bohater jak i jego wierzchowiec. Czy dotyczyłoby to też smoków? Czy chodzi o pegazy itp stwory, potwory? Stompy i thunderstompy działają TYLKO na piechotę tak?
Parry sv tylko od przodu? I czy parry sv kumuluje się w końcu z wardem? A jeśli nie to czemu kumuluje się w WoChu?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

8 ed. jest:
z dupy
28%
 28%  [ 4 ]
z bańki
28%
 28%  [ 4 ]
w sam raz
42%
 42%  [ 6 ]
Wszystkich Głosów : 14

Autor Wiadomość
PanBoryS




Dołączył: 14 Lis 2009
Posty: 263
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 12:26, 02 Gru 2010    Temat postu:

dzindybry

ze swojej strony dorzucę zapytanie. czy jeżeli mamy ward save, który oblejemy, a posiadamy tarczę to czy przysługuje jeszcze parry save (oczywista spełniwszy wymagania- tj. walczymy frontalnie i na piechotę)?

pozdrawiam leB


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

8 ed. jest:
z dupy
28%
 28%  [ 4 ]
z bańki
28%
 28%  [ 4 ]
w sam raz
42%
 42%  [ 6 ]
Wszystkich Głosów : 14

Autor Wiadomość
Val Dee




Dołączył: 14 Lis 2009
Posty: 605
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 12:30, 02 Gru 2010    Temat postu:

Jeśli Postać dosiada potwora/rydwan i tym podobne to od KB może zejść tylko jeździec.
Stompy i thunderstompy działają tylko na: infrantry, warbeasty i swarmy.
Parry save działa tylko od przodu. Jednostki sfrenzowane nie mają bonusu za parry save, podobnie jak kawaleria. Parry save nie może być także używany podczas korzystania z magicznej broni lub tarczy.
Parry save nie kumuluje się ze "zwykłym" wardem. Natomiast kumuluje się z wardem otrzymanym dzięki piętnu Tzeentcha - bo przy tej zasadzie wyraźnie jest zapisane, że ten ward jest kumulatywny (podwyższa ward o 1).

I chciałbym jeszcze opisać jak działa to rzucanie na Oko Bogów w przypadku chosenów.
Najpopularniejszy build to choseni z wailing bannerem (dającym terror) i favour of the gods na czempionie. Ten drugi item pozwala zmienić wynik o 1 na tabeli Oka ( o ile nie wypadła 2).
Na początku gry choseni rzucają na tabelę. Mogą wtedy samoistnie przerzucić wyniki 2 i 7.
Czyli na początku nie można przerzucić tylko wyniku 4 i 5.
Oczywiście chodzi o to by trafić 11 lub 12, co nam da ward save na 4+ i stubborn (determinację). I to pierwsze błogosławieństwo zostaje już do końca gry.
Ołtarz też daje błogosławieństwo na jeden oddział w promieniu 12 cali. jeśli na kostce wypadnie już istniejący rezultat to można przerzucić ponownie. Błogosławieństwo od ołtarza zostaje na jednostce póki ołtarz nie zdecyduje się pobłogosławić inną jednostkę, bądź tą samą w kolejnej turze. Zniszczenie ołtarza nie powoduje usunięcia błogosławieństwa.

PanBoryS napisał:
dzindybry

ze swojej strony dorzucę zapytanie. czy jeżeli mamy ward save, który oblejemy, a posiadamy tarczę to czy przysługuje jeszcze parry save (oczywista spełniwszy wymagania- tj. walczymy frontalnie i na piechotę)?

pozdrawiam leB


nie


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Val Dee dnia Czw 12:32, 02 Gru 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Lewa Flanka Strona Główna -> Zasady Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następny
Strona 5 z 7

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin