Forum Lewa Flanka Strona Główna Lewa Flanka
ZAPRASZAMY NA NOWE FORUM! lewaflanka.pl/forum
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

zagwozdki
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Lewa Flanka Strona Główna -> Zasady
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Val Dee




Dołączył: 14 Lis 2009
Posty: 605
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 17:10, 23 Lut 2010    Temat postu:

ciekawostka:

Q. If a character is riding in a chariot and
becomes engaged in a challenge, may enemy
models in base to base contact with the chariot,
(but not engaged in the challenge) strike at the
chariot?
A. No, they cannot, just like the crew of the chariot
cannot attack them.

Czyli wpadam rydwanem w jednostkę wroga, zadaję impakty, krzyczę "czelendż!" i atakuję bohaterem i konikami, załoga ani nie atakuje, ani przeciwnik nie oddaje (poza jednostką w czelendżu).

To po walce ze Stykiem mnie naszło by to sprawdzić Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PanBoryS




Dołączył: 14 Lis 2009
Posty: 263
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 22:09, 23 Lut 2010    Temat postu:

muszę przeczytać ponownuie rulebooka. błogo żyłem w przekonaniu że zmainy pomiędzy 6 a 7 edycją to kosmetyka.. no nic, będzie lektura w sam raz po zamknięciu sesji Laughing
pozdrawiam B


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Val Dee




Dołączył: 14 Lis 2009
Posty: 605
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 17:44, 21 Mar 2010    Temat postu:

"Jeśli jednostka składa się w momencie strzału z mniej niż 5 szeregowych modeli, to trafienia są rozdzielane przed rzutem na zranienie. Po pierwsze podziel trafienia równo między wszystkich członków jednostki (w tym Postać). Jeżeli nadal pozostają nieprzydzielone trafienia albo liczba trafień jest mniejsza niż liczba modeli w jednostce, ustal losowo przy pomocy kostki, które modele zostały trafione."

mały rulebook, str. 74

piszę bo mam wrażenie, że jakoś inaczej grało się Razz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Styku




Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 151
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 18:13, 21 Mar 2010    Temat postu:

Nie wiem, ja zawsze grałem z tym. Inna sprawa, że rzadko miałem okazje strzelać, bądź mieć ostrzeliwany oddział o liczebności <5 Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gunnila




Dołączył: 13 Lis 2009
Posty: 298
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 18:27, 21 Mar 2010    Temat postu:

Valdee - inaczej się grało, to znaczy pomijało się rzut na "rozdzielenie" strzałów. Ma to znaczenie jedynie, jeżeli w jednostce jest dowódca lub postać, albo jeżeli modele mają więcej niż 1 pkt zycia. W przypadku zwykłych rank7file, to tylko niepotrzebny rzut, bo i tak zdejmujesz modele po każdej ranie.

A tak, żeby rozruszać temat - ciągle ktoś pyta o zasady ruin. W codziennych walkach ruiny mają zasady opisane w Rulebooku i Uściśleniach sędziowskich, nie są traktowane jako teren specjalny i cel scenariusza. Zebrane przeze mnie z różnych źródeł:

3.4 Ruiny

* Ruiny są terenem trudnym
* Ruiny nie zasłaniają pola widzenia
* Ruiny dają osłonę od strzelania (-1 lub -2 wg ustaleń organizatora)
* Niektóre elementy ruin, po uprzednim ustaleniu, mogą być traktowane jak przeszkody


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Gunnila dnia Nie 18:32, 21 Mar 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Val Dee




Dołączył: 14 Lis 2009
Posty: 605
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 11:26, 23 Mar 2010    Temat postu:

A mi się wydawało że widziałem walki z bohaterami, w których właśnie błędnie się dopasowywało trafienia no ale może mi się tylko wydawało Wink

No i oczywiście - chodziło mi o oddziały z Postaciami - zapomniałem to zaznaczyć Razz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mintor
Administrator



Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 264
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 21:12, 23 Mar 2010    Temat postu:

Doszukał się ktoś może co się dzieję gdy po sarży jednostka szarżująca nie znajduję się 1 cal od innego oddziału wroga?
związują się walką czy nie?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gunnila




Dołączył: 13 Lis 2009
Posty: 298
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 10:02, 24 Mar 2010    Temat postu:

nie wiem, czy dobrze zrozumiałam.
Jeżeli są 1 cal od wroga, to pala szarżę.
Szarża musi doprowadzić do BTB aby była udana. Jeżeli brakuje ułamka cala, to już wola przeciwnika czy dopuści taką szarżę, a na pewno nie zrobi tego w rozgrywkach turniejowych.

Jeżeli szarżujesz na jeden oddział, i dotkniesz po drodze inny, to rozliczasz szarże z nowym przeciwnikiem. Jeżeli przy udanej szarży dotykasz drugiego oddziału, również. jeżeli się nie stykają, jak wyżej.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Val Dee




Dołączył: 14 Lis 2009
Posty: 605
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 11:12, 24 Mar 2010    Temat postu:

Nie wiem czy o to dokładnie chodzi, ale we FAQ jest coś takiego:

Charging multiple targets
It often happens that two or more units are lined up next
to one another, so that a charge against one will result in
others becoming involved (see Fig.1 below).
In Figure 1, for example, a charge against the left hand
unit will inevitably bring the other unit into combat. In a
case like this the charging player should declare his
charge against whichever unit he intends to bring most
models to bear against. However, because it is inevitable
that other units will be brought into the combat they are
also allowed to make a normal charge response – ie, a
unit can flee, stand & shoot or hold even if it is not the
target of the charge, if it is inevitable it will become
engaged in the combat.
Of course, units will normally not line up exactly. It is
inevitable that a charge will reach one unit before the
other if only by a fraction of an inch. So, where do you
draw the line? If a unit is a fraction of an inch behind one
to its side, does it avoid combat or is it drawn into the
fighting?
The best way to deal with this is to stop the charge as
soon as it hits any unit then align the charge to the unit
as normal. If the process of alignment carries you into
further enemy units then those units become drawn into
the combat and the whole lot are aligned into a battleline
in order to bring as many models into combat as
possible. In these cases it is often necessary to move all
the units, chargers and targets, in order to form a
convincing battleline. Units hit during realignment have
the usual options for charged troops: they can flee, hold
or stand & shoot.
It can happen that a unit finds itself just out of combat
because it is fractionally further away than one lined next
to it, or at a slight angle compared to the chargers. In
reality the chargers would not simply stop and form a
neat line whilst their enemy are so close. Therefore, the
chargers are automatically moved into contact if they are
within 1" of the second enemy unit and assuming the
chargers have enough move left to reach them. Move the
enemy unit into position, as this is usually easiest, or
shuffle all the units together until a battleline is formed.

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Val Dee dnia Śro 11:14, 24 Mar 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Val Dee




Dołączył: 14 Lis 2009
Posty: 605
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 23:15, 27 Mar 2010    Temat postu:

"Podczas szarży jednostka ma prawo do jednego obrotu w dowolnym momencie ruchu. Może, a w zasadzie musi wykonać obrót, który pozwoli na włączenie do walki możliwie dużej liczby modeli. Zauważ, że jednostka nie musi wykonywać obrotu w przypadku, gdy jego wykonanie oznaczałoby, że jednostka w ogóle nie dosięgnie wroga"

czyli: nie trzeba wykonywać obrotu przed ruchem, a można w jego trakcie - to odnośnie małej wątpliwości w czasie ostatniej rozgrywki Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Val Dee




Dołączył: 14 Lis 2009
Posty: 605
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 21:52, 23 Kwi 2010    Temat postu:

żeby nie było, że wałowałem:

ERRATA:

"Page 110, The Mark of Nurgle, second
paragraph. The text should be changed as
follows:
When rolling to hit against a model with the
Mark of Nurgle, the attacker suffers -1 to its
Ballistic Skill and Weapon Skill, to a
minimum of 1."

FAQ

Q. Can we target characters inside units with
Magnificent Buboes from the Lore of Nurgle?
A. Yes, you can.
(to odnośnie snajperki Nurgla - mogę wybrać model w jednostce)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gunnila




Dołączył: 13 Lis 2009
Posty: 298
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 20:24, 24 Kwi 2010    Temat postu:

Co do pierwszego - racja, tylko przyzwyczajcie się, że takie rzeczy trzeba mieć przy sobie.
Co do drugiego - CHARACTERS inside units czyli tylko bohatera dołączonego do oddziału, a nie Rank & File. W sumie nie jestem pewna jak z czempionem, ale też nie było go w oddziale Razz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Val Dee




Dołączył: 14 Lis 2009
Posty: 605
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 21:02, 24 Kwi 2010    Temat postu:

Jezu... jak ja mam na każdą rozgrywkę brać erratę, faq to jest dodatkowe 20 stron :/
i jakoś nie widzę by ktokolwiek to robił Razz a przecież są jeszcze uściślenia Razz

I w dwójce nie chodzi o bohatera (postać) tylko o model Razz więc mogę wybrać wszystko co widzę Smile

P.S. Płonące zestrojenie od maszynerii bogów jest traktowane jako atak magiczny Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Val Dee dnia Sob 21:20, 24 Kwi 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zieleniak




Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 178
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 12:40, 25 Kwi 2010    Temat postu:

Proponuje wydrukować spiąć spinaczem i wsadzić do army booka.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Val Dee




Dołączył: 14 Lis 2009
Posty: 605
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 21:17, 25 Kwi 2010    Temat postu:

zieleniak napisał:
Proponuje wydrukować


Nie rzucaj mi kłód pod nogi ;P


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Lewa Flanka Strona Główna -> Zasady Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następny
Strona 3 z 9

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin