Forum Lewa Flanka Strona Główna Lewa Flanka
ZAPRASZAMY NA NOWE FORUM! lewaflanka.pl/forum
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Zasady Euro
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Lewa Flanka Strona Główna -> Zasady
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dżekblek




Dołączył: 14 Sty 2010
Posty: 115
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 20:49, 12 Lut 2011    Temat postu:

Qba -> nie wiem czy zrozumiałem posta, ale dla sprostowania powiem ,że o to mi dokładnie chodzi. Po uściśleniach euro każda armia może być dla 2 wyzwaniem i to jest in +

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Val Dee




Dołączył: 14 Lis 2009
Posty: 605
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 16:30, 23 Mar 2011    Temat postu: Euro po polsku

Zmiany Zasad:
- Postacie mogą skorzystać z zasady "Uwaga Panie" przeciw następującym zaklęciom, które automatycznie zabijają modele bądź automatycznie usuwają cały regiment: Mieszkańcy Podziemii, Ostateczna Transmutacja, Przerażające 13 Zaklęcie, Pikielna Brama efekt 11-12. Normalne wymagania dla zasady "Uwaga Panie" wciąż obowiązują.

Generalne Ograniczenia:

2400 punktów.
Bez specialnych (Nazwanych) Postaci.
Używana armia może być którąkolwiek z aktualnie publikowanych Ksiąg Armi GW.
Maksymalnie 3 identyczne podstawowe jednostki (niezależnie od używanego sprzętu i ulepszeń).
Armia może posiadać do 5 machin wojennych i broni używających szablonów. Machiny używające szablonów traktuje się jak pojedyńczy wybór. Liczą się wszystkie bronie "szablonowe" (w tym magiczne przedmioty, zdolności, etc.) oprócz zaklęć.
Max. 45 modeli używających broni o zasięgu powyżej 20" (nie licząc machin wojennych, postaci i rydwanów).

Wielkość jednostki jest ograniczona w następujący sposób:
Jednostki nie mogą być wieksze niż 40 modeli lub 450 punktów (wliczając grupę dowodzenia, ulepszenia, magiczne przedmmioty/sztandary). Te ograniczenia mają miejsce tylko podczas tworzenia rozpiski armii - wielkość jednostki/koszt może być zwiększony w czasie gry (na przykład, poprzez dołączenie do jednostki Postaci). To ograniczenie nie dotyczy Postaci.

Ograniczenia Magii:
- Oprócz Wiatrów Magii i skupiania kostek mocy, armia może wygenerować tylko 2 Kosci Mocy/Kości Rozproszenia w ciągu fazy magii.
- Możesz posiadać jednostki/zdolności, które generują więcej niż 2 KM/KR, lecz wszystkie dodatkowe kostki ponad ten limit przepadają.
- Niektóre magiczne przedmioty, liczą się na potrzeby tego limitu jako generujące KM/KR.
- Przedmioty/zdolności te nidgy nie mogą przekroczyć limitu 2 KM/KR na fazę magii.. Oznacza to, że jeśli weźmiesz Księgę Hoetha, nie możesz wziąść innych przedmiotów, które "liczą się jako generujące KM/KR".
- Wszystkie modyfikatory pochodzą z listy armii i nie zmieniają się w czasie gry.

Dokładny opis
Poza Wiatrami Magii i skupianiem kostek, armia może dołożyć tylko dwie kostki do swej puli mocy bądź rozproszenia w każdej fazie magii. Liczą się wszystkie kostki dodane do puli, niezależnie od źródła (wygenerowane, skradzione, zachowane z poprzednich faz magii, , generowane przez magiczne przedmioty/zdolności by wzmocnić rzucanie czaru przed bądź po próbie rzucenia, wyprodukowane przez zaklęcia, atrybuty domeny, etc.). Kostki ponad limit przepadają i nie mogą byćużyte w żaden sposób (w efekcie nie można ich "magazynować").

Jeśli kość jest skradziona z puli przeciwnika, lecz twoja armia już wygenerowała dwie dodatkowe kości, kość jest usunięta z puli przeciwnika i przepada.

Niektóre zdolności i przedmioty ZMNIEJSZAJĄ liczbę kostek, które możesz dołożyć do puli. Określamy je jako "liczące się jako generujące KM/KR". Znaczy to, że jeśli twoja rozpiska zawiera taki przedmiot, który “liczy się jako generujący 1 Kostkę Mocy (KM)”, twoja armia może dołożyć tylko jedną (zamiast normalnych dwóch) kostkę do puli w każdej twojej fazie magii aż do końca gry (niezleżnie czy przedmiot ten został zniszczony bądź zużyty).
Proszę zauważyć, że nie możesz posiadać kombinacji przedmiotów, które zmniejszałyby ilość dodatkowych KM/KR poniżej zera.

Ograniczenia przedmiotów:
- Zwój Mocy zakazany.
- Każda zdolność "Władcy Domeny Magii..." liczona jest jako generująca 1 KM w każdej fazie magii.
- Każdy przedmiot, który automatycznie rozprasza czary liczy się jako generujący 1 KR w każdej fazie magii.
- Składana Forteca jest niedozwolona.

Ograniczenia konkretnych armii:
Beastmeni: + 200 punktów do rozpiski (razem 2600).
Bretonia: Bez ograniczeń.
Mroczne Elfy: Hydra jest wyborem 0-1. Max. 35 powtarzalnych kusz w armii. Powtarzalna Balista 0-2. Latające jednostki (w tym bohaterowie na latających wierzchowcach) 0-3. Cienie max 20 modeli w armii. Mroczny Lord na pegazie nie może używać Korony Dowodzenia.
Krasnoludy: Każda spellbreaker/spelleater rune liczy się jako +1 KR. Grudge Throwers 0-2 ; Mogą wygenerować +4 KR zamiast +2
DOC: Max. 28 Modeli w jednostce; Flamers 0-1. Wszystkie demoniczne dary 0-1. Krwiopuszcze i Heraldzi Khorna 0-3 łącznie. Demoniczny chorąży może wybrać demoniczną ikonę bądź dar..
Imperium: Czołg Parowy liczy się jako Machina Wojenna; Czołg, Wyrzutnia Rakiet i Inżynierowie są wyborem 0-1.
Wysokie elfy: Max. 500 punktów lub 40 modeli w jednostce; Vortex Shard liczy się jako +1KR; Księga Hoetha liczy się jako +2 KM i +2 KR; Banner of the World Dragon liczy się jako +1 KR
Jaszczuroludzie: Salamandry są wyborem 0-1; Terradony, Skinki Kameleony i Stegadony (dowolnego rodzaju) są wyborem 0-2; Beclaming Cogitations liczy się jako +2 KR; Cupped hands liczy się jako +2 KM
Ogry: + 200 punktów do rozpiski (razem 2600).
O&G: Bez ograniczeń
Skaveni: Wszystkie rzadkie jednostki są wyborem 0-1; Rynsztokowcy są wyborem 0-2; Inżynierowie są wyborem 0-3;
Wampiry: Wraithy i Varghulf są wyborem 0-1. Wielkość jednostki wraithów - maximum 5 modeli. Armia może mieć maksymalnie 2 jednostki (łącznie): wraithów, czarny powóz lub duchów. Armia z grave guardami używającymi wielkiej broni nie może wziąść Sztandaru Drakenhoffa.
TK: + 200 punktów do rozpiski (razem 2600).
WE: Wand of Wych Elm liczy się jako +1 KR
Wojownicy Chaosu: Hellcannon jest wyborem 0-1. Infernal Puppet liczy się jako +1 KM i +2 KR; Tendrils of Tzeench and Conjoined Homunculus oba liczą się jako +1 KM. Łaska bogów nie może być wzięta przez Czempiona jednostki Wybrańców Tzneetcha.


Punktacja
Punkty zwycięstwa liczone wg podręcznika głównego, z następującymi wyjątkami:
- jednostki, z których pozostało 25% lub mniej z pierwotnego stanu, dają przeciwnikowi punkty zwycięstwa równe 50% swego kosztu (nie podlegają temu postacie, potwory i poganiacze, machiny wojenne i pojedyńcze modele).
-jednostki, które uciekają na koniec bitwy dają przeciwnikowi punkty zwycięstwa równe 50% swego kosztu
W obu przypadkach, bonusy (za generała, sztandary, etc.) nie liczą się do tych 50%.

Progi:
0-150 - 10-10
151-300 - 11-9
301-450 - 12-8
451-600 - 13-7
601-750 - 14-6
751-900 – 15-5
901-1050 – 16-6
1051-1200- 17-3
1201-1350- 18-2
1351-1500-19-1
1500+ - 20/0

Wirtualna linia wzroku
Wielość jednostek:
0: Roje - modele tej wielkości nigdy nie blokują linii wzroku i nie dają osłony.
1: Piechota, Zwierzęta Bojowe, Machiny wojenne
2: Kawaleria, Kawaleria/Piechota Potworów, Monstrous Beasts, Rydwany, Unikalne bez zasady Duży Cel
3: Potwory, wszystkie Duże Cele

Linia wzroku zawsze jest sprawdzana wirtualnie, od podstawki do podstawki. Modele widzą w swej przedniej strefie. Linia wzroku jest blokowana przez modele, które są większe od modelu, którego Linię Wzroku sprawdzamy i jego celu.
Linia Wzroku a Machiny Wojenne:
Katapulty (I podobne) mogą umieszczać swe wzorniki tak, że ich środek znajdzie się na którejkolwiek jednostce, którą choć częściowo widzą.
Działa mogą wybrać dowolny punkt między sobą a widzianym celem. Celowanie tak, by trafić jednostki, do których armata nie moze przeprowadzić Linii Wzroku, jest niedozwolone.
Teren
Wzgórza mają wielkość 2 za każdy poziom (więc trój poziomowe wzgórze ma rozmiar 6) i blokują linię wzroku, dają ciężką osłoną tak samo jak modele tego rozmiaru. Modele stojące na wzgórzu dodają wysokość wzgórza do swojej własnej. Budynki i duże skały zawsze całkowicie zasłaniają Linię Wzroku. Lasy nie zasłaniają pola widzenia, lecz za strzelanie poprzez las (lecz nie z lasu) obowiązuje lekka osłona dla celu. Ruiny nie zasłaniaja pola widzenia, lecz dają ciężką osłonę jednostkom w nich się znajdującym. Jednostki stojące za przeszkodami, dostaja lekką (drewno) bądź ciężką (kamień) osłonę tak jak w podręczniku głównym.
Osłona za przeszkadzające jednostki/teren.
Osłona jest udzielona, gdy co najmniej 50% modeli w jednostce będącej celem jest całkowicie bądź częściowo zasłonięte przez inne jednostki/teren przed modelem strzelającym. By zagwarantować osłonę, modele przeszkadzające muszą mieć rozmiar niższy co najmniej o 1 od jednostki będącej celu ataku i modelu strzelającego.
Harcownicy
Harcownicy
Nigdy nie blokują Lini Wzroku i są widziane zgodnie z ich rozmiarrem w tabeli, lecz zapewniaja osłonę wg zasad podanych powyżej. Odstęp pomiędzy modelami jest traktowany jako część jednostki na potrzeby określenia czy harcownicy zapewniaja osłonę jednostkom znajdującym się za nimi. Harcownicy sformowani do walki zasłaniaja linię wzroku jak zwykłe jednostki.

by Forest Smile
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Val Dee




Dołączył: 14 Lis 2009
Posty: 605
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 9:43, 12 Kwi 2011    Temat postu:

Najnowsza wersja euro:

Army Specific Restrictions:
Beastmen: Beastmen armies have an extra 200 points for their roster (2600 total). All victory points scored against this army are decreased by 10% (excluding bonus points for banners, general, etc.).
Bretts: No Restrictions
Dark Elves: Hydra is a 0-1 choice. Max. 35 repeater Crossbows in the army (regardless of who carries them). Repeater Bolt Throwers 0-2. Flying units (inc. characters on flying steeds) in the army limited to 0-3. Shades max 20 models per army. Dreadlord on pegasus cannot take Crown of Command.
Dwarves: Each spellbreaker/spelleater rune counts as +1 DD. Grudge Throwers are a 0-2 choice; May generate Max. +4 dispel dice instead of +2
DOC: Max. 28 Models per unit; Flamers are a 0-1 choice. All daemonic gifts are 0-1. Bloodletters and Herald of Khorne are 0-3 total. Daemonic Battle Standard can take either daemonic icon or gifts.
Empire: Steam Tank counts as a war machine; Tank, Rocket battery and Engineers are 0-1 choices
High Elves: Max. 500 points or 40 models per unit; Vortex Shard counts as +1DD; Book of Hoeth counts as 2PD and 2 DD; Banner of the World Dragon counts as +1 DD
Lizardmen: Salamanders are a 0-1 Choice; Terradons, Chameleon Skinks and Stegadons (any kind) are 0-2 choices; Beclaming Cogitations counts as +2DD; Cupped hands counts as +2PD
Ogres: Ogre Kingdoms armies have an extra 200 points for their roster (2600 total). All victory points scored against this army are decreased by 10% (excluding bonus points for banners, general, etc.). Rhinox Riders are allowed.
O&G: Night Goblin Shamans are 0-3 (max 3 of any kind of NG shaman); mushroom dice do not count as power dice in regard to the PD limit.
Skaven: All Skaven rare choices 0-1; Gutter runners are a 0-2 choice; Engineers are a 0-3 choice;
Vampires: Wraiths and Varghulf are 0-1 choices. Wraith unit size - maximum 5 models. Army may have maximum two units (total) of: wraiths, black coach or spirit hosts. Army may include a maximum of two of the following: Helm of Commandment, Master of the Black Arts, Drakenhoff Banner.
TK: Tomb King armies have an extra 200 points for their roster (2600 total). All victory points scored against this army armies are decreased by 10% (excluding bonus points for banners, general, etc.).
WE: Wand of Wych Elm counts as +1 DD
Warriors of Chaos: Hellcannon is a 0-1 choice. Infernal Puppet counts as +1 PD and +2DD; Tendrils of Tzeench and Conjoined Homunculus both counts as +1 PD. Favour of the Gods cannot be taken by a Champion of a Chosen of Tzeentch unit


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Val Dee




Dołączył: 14 Lis 2009
Posty: 605
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 16:35, 22 Lip 2011    Temat postu:

Jakby kogoś interesowało z jakimi rozpiskami ludzie się wybierają na ETC:

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Lewa Flanka Strona Główna -> Zasady Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin