Forum Lewa Flanka Strona Główna Lewa Flanka
ZAPRASZAMY NA NOWE FORUM! lewaflanka.pl/forum
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Liga styczniow0-lutowa
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Lewa Flanka Strona Główna -> Liga
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Jeśli liga to na:
600pkt (border patrol)
6%
 6%  [ 1 ]
1250
46%
 46%  [ 7 ]
1500-1750
33%
 33%  [ 5 ]
2000+
13%
 13%  [ 2 ]
Wszystkich Głosów : 15

Autor Wiadomość
Qba
Administrator



Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 542
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 17:33, 19 Gru 2009    Temat postu:

Dokładnie. Będzie więcej zależało od grania na stole niż siedzenia nad rozpiską. Czyli póki co 3:1 Wink
Możemy też wrzucać propozycje scenariuszy.
1. Zwykła bitwa
2. Zajmowanie obiektu.
3. Obrona strefy.
To takie 3 bardzo ogólnie nakreślone scenariusze (no dobra.. 2)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Jeśli liga to na:
600pkt (border patrol)
6%
 6%  [ 1 ]
1250
46%
 46%  [ 7 ]
1500-1750
33%
 33%  [ 5 ]
2000+
13%
 13%  [ 2 ]
Wszystkich Głosów : 15

Autor Wiadomość
Gunnila




Dołączył: 13 Lis 2009
Posty: 298
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 17:46, 19 Gru 2009    Temat postu:

jak dobieramy przeciwników? losowo, wyzwania czy the best of the best?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Jeśli liga to na:
600pkt (border patrol)
6%
 6%  [ 1 ]
1250
46%
 46%  [ 7 ]
1500-1750
33%
 33%  [ 5 ]
2000+
13%
 13%  [ 2 ]
Wszystkich Głosów : 15

Autor Wiadomość
Val Dee




Dołączył: 14 Lis 2009
Posty: 605
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 19:47, 19 Gru 2009    Temat postu:

jak ma być liga to system "każdy-z-każdym" Razz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Jeśli liga to na:
600pkt (border patrol)
6%
 6%  [ 1 ]
1250
46%
 46%  [ 7 ]
1500-1750
33%
 33%  [ 5 ]
2000+
13%
 13%  [ 2 ]
Wszystkich Głosów : 15

Autor Wiadomość
Gunnila




Dołączył: 13 Lis 2009
Posty: 298
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 21:53, 19 Gru 2009    Temat postu:

11-12 osób w lidze -> min 10 bitew = 10 tygodni czyli prawie 3 miesiące.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Jeśli liga to na:
600pkt (border patrol)
6%
 6%  [ 1 ]
1250
46%
 46%  [ 7 ]
1500-1750
33%
 33%  [ 5 ]
2000+
13%
 13%  [ 2 ]
Wszystkich Głosów : 15

Autor Wiadomość
Misiek




Dołączył: 30 Maj 2009
Posty: 159
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 22:31, 19 Gru 2009    Temat postu:

Można na przykład zrobić coś w stylu "zasadzka" (Gunnila, chyba grałaś takie coś na którymś turnieju) albo obrona karawany czy jakiegoś innego ruchomego celu, ale to chyba nie przejdzie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Jeśli liga to na:
600pkt (border patrol)
6%
 6%  [ 1 ]
1250
46%
 46%  [ 7 ]
1500-1750
33%
 33%  [ 5 ]
2000+
13%
 13%  [ 2 ]
Wszystkich Głosów : 15

Autor Wiadomość
Majonez




Dołączył: 21 Lip 2009
Posty: 91
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 10:58, 20 Gru 2009    Temat postu:

Pytanie jeszcze jakie jest ograniczenie do liczby rospisek.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Jeśli liga to na:
600pkt (border patrol)
6%
 6%  [ 1 ]
1250
46%
 46%  [ 7 ]
1500-1750
33%
 33%  [ 5 ]
2000+
13%
 13%  [ 2 ]
Wszystkich Głosów : 15

Autor Wiadomość
Styku




Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 151
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 12:27, 20 Gru 2009    Temat postu:

Przecież było już o tym pisane. Rozpiski układamy pod przeciwników.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Jeśli liga to na:
600pkt (border patrol)
6%
 6%  [ 1 ]
1250
46%
 46%  [ 7 ]
1500-1750
33%
 33%  [ 5 ]
2000+
13%
 13%  [ 2 ]
Wszystkich Głosów : 15

Autor Wiadomość
Val Dee




Dołączył: 14 Lis 2009
Posty: 605
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 12:38, 20 Gru 2009    Temat postu:

Jeśli to możliwe to chciałbym zmienić swój głos z 1250 na 1500-1750

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Jeśli liga to na:
600pkt (border patrol)
6%
 6%  [ 1 ]
1250
46%
 46%  [ 7 ]
1500-1750
33%
 33%  [ 5 ]
2000+
13%
 13%  [ 2 ]
Wszystkich Głosów : 15

Autor Wiadomość
Gunnila




Dołączył: 13 Lis 2009
Posty: 298
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 12:55, 20 Gru 2009    Temat postu:

Misiek, grałam i sie nie sprawdziło.
To muszą być scenariusze w miare "równe" dla obu stron, bo na przykład kraśki będące stroną atakującą w scenariuszu "Obrona strefy" mają przechlapane.

Kolejna sprawa - nagroda za zdobycie "objectives" w scenariuszu - musi być na tyle wysoka, żeby opłacało się o nią walczyć, a nie po prostu rozegrać kolejną "pitched battle"

Moje propozycje:
1) pitched battle
2) suprised battle - jw, ale przeciwnicy nie znają swoich rozpisek przed rozpoczęciem bitwy i rozstawiają się "w ukryciu". Trzeba przedyskutować kwestię skautów.
3) capture objective - na środku stołu stoi CÓŚ, który trzeba "zdobyć" stając btb przez 1 rundę (oddział US min 5)
4) defend objective - jedna armia wystawia się w ograniczonej strefie deploya (może być na srodku stołu) i broni tego obszaru (np świątyni) gramy na ilość rund.
5) treasure hunt - po całym stole rozrzucone są "skarby" które zbiera się stając btb. Od tej pory funkcjonują jak sztandary, z tym ze po zestrzeleniu jednostki pozostają porzucone.
6)roaming monsters - po stole biegają sobie "dzikie bałwanki" na scatter dice i atakują co im wpadnie w oko.

Dużo scenariuszy, choć niekoniecznie nadających się do ligii jest w dodatkach kampanijnych jak Lustria, Albion, królestwa Chaosu i w starym podręczniku do 5 edycji, który mi niestety wsiąkł.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Jeśli liga to na:
600pkt (border patrol)
6%
 6%  [ 1 ]
1250
46%
 46%  [ 7 ]
1500-1750
33%
 33%  [ 5 ]
2000+
13%
 13%  [ 2 ]
Wszystkich Głosów : 15

Autor Wiadomość
Val Dee




Dołączył: 14 Lis 2009
Posty: 605
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 13:35, 20 Gru 2009    Temat postu:

Można też skorzystać z rozstawiania zasad boju spotkaniowego. Taka bitwa ma miejsce wtedy, gdy dwie maszerujące armie spotykają się i przystępują do bitwy natychmiast, nie rozbijając obozowiska i nie czekając do następnego dnia. Robi się to następująco:
- każdy z graczy musi zapisać porządek marszu wszystkich swoich jednostek (jest to lista oddziałów), np:
1. gobosy uzbrojone w łuki
2. nocne gobosy uzbrojone we włócznie (z 3 fanatykami)
3. orki boyz
4. maszyny bojowe (wszystkie w jednej pozycji)
5. czarne orki boyz
6. bohaterowie (muszą być ostatni)

- gracze kolejno rozmieszczają swoje jednostki, rozpoczynając od pierwszego oddziału na liście i stopniowo przechądząc do kolejnych. Gracz, który ma większą ilość oddziałów robi to jako pierwszy (w wypadku "remisu" rzuca się kostką)
- w czasie boju spotkaniowego jednostki mogą zostać rozmieszczone do 18 cali od krawędzi stołu. Oddział musi się znajdować w odległości min 18 cali od najbliższego oddziału wroga i nie bliżej niż 12 cali od neutralnej krawędzi stołu
- gracz który jako pierwszy ukończył rozstawianie swojej armii automatycznie rozpoczyna grę, co odzwierciedla dodatkowy czas, jaki pozostał mu po wydaniu rozkazów

Jednostki zwiadowcze normalnie wpisuje się w porządek marszu i rozstawia się zgodnie z podanymi powyżej zasadami. Ale każda taka jednostka może przed rozpoczęciem rozgrywki wykonać pojedynczy ruch marszowy. Jeżeli obie strony posiadają takie jednostki należy rzucić kostką by zdecydować kto porusza pierwszy swój oddział.

Ponieważ bój spotkaniowy rozgrywa się zazwyczaj po tym, jak obie armie już jakiś czas maszerowały, na walkę pozostaje mniej czasu. Aby określić długość bitwy należy skorzystać z poniższej tabelki:
K6
1-2 = 3 tury walki
3-4 = 4 tury walki
5-6 = 5 tur walki

Taka ciekawostka. Nie wiem czy do czegoś taki scenariusz się nadaje ale myślę że warto było go tu zamieścić Razz


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Val Dee dnia Nie 13:37, 20 Gru 2009, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Jeśli liga to na:
600pkt (border patrol)
6%
 6%  [ 1 ]
1250
46%
 46%  [ 7 ]
1500-1750
33%
 33%  [ 5 ]
2000+
13%
 13%  [ 2 ]
Wszystkich Głosów : 15

Autor Wiadomość
Gunnila




Dołączył: 13 Lis 2009
Posty: 298
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 0:32, 27 Gru 2009    Temat postu:

Propozycje Naszej Ulubionej Firmy co do zimowych scenariuszy.

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Jeśli liga to na:
600pkt (border patrol)
6%
 6%  [ 1 ]
1250
46%
 46%  [ 7 ]
1500-1750
33%
 33%  [ 5 ]
2000+
13%
 13%  [ 2 ]
Wszystkich Głosów : 15

Autor Wiadomość
Mintor
Administrator



Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 264
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 13:05, 28 Gru 2009    Temat postu:

Nie jestem zwolennikiem rozpisek "na kogoś" Razz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Jeśli liga to na:
600pkt (border patrol)
6%
 6%  [ 1 ]
1250
46%
 46%  [ 7 ]
1500-1750
33%
 33%  [ 5 ]
2000+
13%
 13%  [ 2 ]
Wszystkich Głosów : 15

Autor Wiadomość
Styku




Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 151
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 13:37, 28 Gru 2009    Temat postu:

Jasne, że nie jesteś, bo krasnoludy mają tylko 1 typ rozpiski Razz
Ale nie tylko krasnoludy grają (choć w sumie całkiem ich sporo) więc mi bardzo odpowiada dopasowywanie rozpisek do przeciwników Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Jeśli liga to na:
600pkt (border patrol)
6%
 6%  [ 1 ]
1250
46%
 46%  [ 7 ]
1500-1750
33%
 33%  [ 5 ]
2000+
13%
 13%  [ 2 ]
Wszystkich Głosów : 15

Autor Wiadomość
Gunnila




Dołączył: 13 Lis 2009
Posty: 298
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 21:09, 29 Gru 2009    Temat postu:

Jeżeli gramy scenariusze, i będą one w miarę urozmaicone, trzeba w rozpisce uwzględnić również "scenario objectives", a to powinno trochę ujednolicić rozpy (o ile głosujemy zasadę losowania scenariusza tuż przed bitwą.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Jeśli liga to na:
600pkt (border patrol)
6%
 6%  [ 1 ]
1250
46%
 46%  [ 7 ]
1500-1750
33%
 33%  [ 5 ]
2000+
13%
 13%  [ 2 ]
Wszystkich Głosów : 15

Autor Wiadomość
Qba
Administrator



Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 542
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 18:17, 05 Sty 2010    Temat postu:

Chcielibyśmy startować ligę już w piątek.
Podsumuję zatem ustalenia i zacznę opisywać zasady, kóre będą obowiązywały. Proszę wpisywać uwagi. Do startu turnieju jeszcze można coś zmienić.
Obowiązująca wielkość armii na tunieju to 1250 punktów.
Obowiązuje BP&R.
Minimalizujemy ilość proxów - zakaz używania karteczek, tekturek i origami (no dobra, jak ktoś zrobi z orgami regiment to może dopuścimy Wink ) - stąd minimum 75% figurek właściwych!!
Wjazd do turnieju - 5zł - cała pula liczy się do nagród na turniej.
Ostatnie bitwy rozegramy (najprawdopodobniej) 12.02.
Zakładając, że postaramy się otwierać w soboty, mamy 11 spotkań. Aby liczyć się do ligi, należy rozegrać CO NAJMNIEJ 5 bitew. Do ostatecznego wyniku każdej osobie liczyć się będzie właśnie 5 najlepszych wyników z całej ligi.
Rozpiski produkujemy pod przeciwnika, przed bitwą następuje losowanie scenariusza (te już wkrótce). Pierwszy rzut jest OBOWIĄZUJĄCY.
Wszystkie bitwy rozgrywamy w klubie.
Muszę sobie iść więc może potem coś doklepię..


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Lewa Flanka Strona Główna -> Liga Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
Strona 2 z 6

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin